Już dziś chcielibyśmy zaprosić Państwa na XXI koncert z cyklu „Jazz, Scena, Zamek”, podczas którego wystąpi Grzegorz Rogala trio feat. Łukasz Pawlik.

Grzegorz Rogala trio feat. Łukasz Pawlik to nowe otwarcie współpracy między muzykami tworzącymi w latach 2005-2010 kwintet „Kattorna”, który zabłysnął niczym kometa na polskiej i europejskiej scenie jazzowej. Laury „Nadziei Warszawy” i „Berlin Jazz & Blues Award” przypieczętowane płytą „Straying to the Moon” to tylko część z osiągnięć zespołu.
Okres między 2010 a 2017 rokiem to dla Łukasza Pawlika czas aktywności jako wiolonczelisty w czołowych niemieckich orkiestrach symfonicznych, ale przede wszystkim premiera nowego autorskiego materiału w konwencji Fusion, wydanego rok temu na płycie „Lonely Journey” z udziałem Mike’a Sterna, legendarnego gitarzysty jazzowego. Płyta obsypana wspaniałymi recenzjami została uhonorowana prestiżowym tytułem „Płyty Tygodnia” w radiowej „Trójce”.
W tym czasie Grzegorz Rogala rozwijał swój projekt PGR, z którym koncertował w Europie i USA oraz nagrał dwa albumy: „Enhuzjazzm” i „Poezjazz”.
Po siedmioletniej przerwie muzycy ponownie zagrają razem.
Tym razem Łukasz Pawlik będzie „gwiazdą wieczoru”. Zaprezentuje autorskie kompozycje, grając na instrumentach klawiszowych, elektrycznej wiolonczeli, a także używając brzmień samplowanych z komputera. Nowoczesny skład dopełni perkusista o ugruntowanej pozycji na polskiej scenie jazzowej, który od wielu lat współpracuje z najważniejszymi osobowościami polskiego i światowego jazzu – Marcin Jahr.
Energia tego nowego projektu bierze się z połączenia trzech charyzmatycznych osobowości muzycznych oraz zestawienia różnorodnych koncepcji kompozytorskich, co zapowiada dużą dawkę emocji podczas koncertu.

Łukasz Pawlik – fortepian/ elektryczna wiolonczela

obrazek

Łukasz Pawlik to obdarzony niezwykłą wrażliwością pianista, kompozytor i aranżer, ale też… wiolonczelista. Urodził się w 1983 roku w rodzinie koncertujących muzyków, nadal aktywnych artystycznie, funkcjonujących w rozległych obszarach zainteresowań muzycznych, od kameralistyki, klasycznej muzyki symfonicznej po brzmienia jazzowe. Matka Jolanta jest cenioną kameralistką, wykładowcą w Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w  Warszawie, natomiast ojciec – Włodek Pawlik to jeden z najbardziej rozpoznawalnych muzyków jazzowych w Polsce, pierwszy polski jazzman uhonorowany nagrodą Grammy w 2014 roku, w kategorii Best Large Jazz Ensemble Album, za płytę pn. „Night in Calisia”, w której nagraniu udział wzięli : trębacz – Randy Brecker, Orkiestra Filharmonii Kaliskiej oraz Włodek Pawlik Trio.

Łukasz Pawlik edukację muzyczną rozpoczął we wczesnym dzieciństwie. Początkowo zainteresował się fortepianem i perkusją, ale rodzice zadecydowali, że rozpoczynając naukę w szkole podstawowej zajął się wiolonczelą.  Związek     z tym instrumentem trwa do dziś. Jako wiolonczelista Łukasz ma za sobą pracę w renomowanych orkiestrach symfonicznych, takich jak: Düsseldorfer Symphoniker, czy Sinfonieorchester Wuppertal oraz wiele osiągnięć konkursowych, w tym zwycięstwo w Konkursie im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Poznaniu.

O zainteresowaniu się jazzem Łukasz Pawlik mówił w wywiadzie dla miesięcznika „Hi-Fi  i Muzyka” 03.2016 , który z artystą przeprowadził Marek Romański

… „ Kiedy w Twoim życiu pojawił się jazz ?

Około 18. roku życia, czyli raczej późno. Chodziłem wówczas do liceum muzycznego, kształcąc się na wiolonczelistę. Pamiętam, że w pewnym momencie poczułem znużenie ciągłym odtwarzaniem dźwięków. Oczywiście interpretowanie klasyki także może być inspirujące, ale w pewnym stopniu pozostaje wtórne. W klasyce nie ma miejsca na improwizację, a to esencja jazzu.
Przyszedł czas, kiedy zacząłem szukać nowych inspiracji. Zamiast płyt z klasyką, kupowałem jazzowe, a niektóre z nich mocno do mnie przemówiły. Ważna była dla mnie muzyka Pat Metheny Group, która stanowiła swego rodzaju pomost pomiędzy muzyką przystępną dla stosunkowo szerokiego grona słuchaczy, a trudniejszym w odbiorze jazzem akustycznym, w którego świat szybko wkroczyłem. Szczególnie inspirujący był dla mnie John Coltrane i nagrania jego kwartetu z lat 60. …”

Artysta studiował w uczelniach: Western Michigan University w Kalamazoo, gdzie na dobre zainteresował się jazzem oraz w Robert Schumann Hochschule  w Dusseldorfie. Możliwość zgłębienia tajników muzyki improwizowanej podczas studiów w USA, a z drugiej strony udział w zajęciach z kompozycji i kontrapunktu klasycznego w trakcie pobytu w Niemczech dostarczyły mu doświadczeń, które po powrocie do Polski przekuł w nowe pomysły i przedsięwzięcia muzyczne.

Dwukrotny stypendysta: Ministerstwa Kultury i Sztuki (1997) oraz Ministerstwa Kultury Dziedzictwa Narodowego (2001) występował z wieloma zespołami – jazzowymi, klasycznymi oraz grupami eksperymentalnymi, takimi jak : „ Kruziki Transatlantica Quintet” (najlepszy studencki zespół kameralny w USA wg. plebiscytu „Down Beat”), z klasycznym trio fortepianowym „Park-Inui-Pawlik”, „Clasic Jazz Trio”, w którym grał na fortepianie i wiolonczeli, Big – Band „Akwarium”, a także towarzyszył Branfordowi Marsalisowi podczas jego koncertów w Dusseldorfie. Brał udział w festiwalach muzycznych, zdobywając mnóstwo wyróżnień i nagród. Łukasz Pawlik, mimo młodego wieku, już zdołał wypracować sobie własną markę, niezależną od sukcesów swego słynnego ojca.

Do realizacji nowych zainteresowań artyście posłużyła międzynarodowa formacja „Kattorna”, działająca w latach 2005-2012. Grupa powstała z inspiracji muzyką Krzysztofa Komedy,( nazwa „Kattorna” pochodzi od tytułu drugiego      w kolejności utworu na płycie „Astigmatic” Krzysztofa Komedy), a następnie ewoluowała muzycznie w autorski projekt Łukasza, zdobywając po drodze liczne nagrody na konkursach jazzowych, w Warszawie i Berlinie, między innymi podczas: 6 Berlin Jazz and Blues Avard, Nadzieje Warszawy, Ancona Summer Jazz Festival, Jazzahead w Bremie, Sounds Now Walls w Berlinie, Festiwal Pianistów Jazzowych w Kaliszu, Festiwal im. Krzysztofa Komedy w Warszawie, Letni Festiwal w Piwnicy pod Baranami w Krakowie, Marigliano in Jazz w Marigliano (Włochy), Leipziger Jazztage w Lipsku. Zespół  miał znaczący wpływ na zdobycie II nagrody przez Łukasza Pawlika w konkursie na Indywidualność Jazzową podczas festiwalu „Jazz nad Odrą” w 2008 roku. „Kattorna” posiada w dorobku dwie płyty. Pierwsza nagrana w studio radiowym Berlin-Brandenburg w 2009 roku, dołączona została jako dodatek do magazynu „Jazz Forum”, druga wydana w 2010 roku, zatytułowana „Straying To The Moon”, której trzon stanowiły kompozycje Łukasza Pawlika, została pozytywnie oceniona i przyjęta przez krytykę .

Po kilku latach koncertowania z orkiestrami symfonicznymi Łukasz Pawlik rozpoczął  w 2013 roku pracę nad nowym materiałem muzycznym pod kątem następnej, tym razem sygnowanej własnym nazwiskiem płyty. Do jej nagrania zaprosił saksofonistę Dawida Główczewskiego, z którym współpracował już wiele lat w zespole „Kattorna”, znakomitą sekcję rytmiczną: Paweł Pańta (gitara bgasowa), Cezary Konrad (perkusja) oraz gości specjalnych: Mike’a Sterna (gitara)  i Michaela „Patchesa” Stewarta (trąbka). Płyta pn. „Lonely Journey”, na którą składa się osiem autorskich utworów Łukasza Pawlika : „Moonlight Dream – Chase”, „Lonely Journey”, „Vibrance of the Coast”, „Triangular Bells”, „Night Safari”, „Add Diction”, „Looking Back, Going Forward”, „Swinging Through the Galaxies” została uhonorowana tytułem „Trójkowej Płyty Tygodnia”.

Całość materiału osadzona jest w stylistyce jazz-fusion, a Łukasz, obok fortepianu, korzysta także z elektrycznych instrumentów klawiszowych,  loopów, samplerów, instrumentów wirtualnych, tworząc muzykę, w której nowoczesna elektronika przenika się z jazzową barwą solistów. Po raz pierwszy występuje w potrójnej roli: wykonawcy, kompozytora oraz producenta. Płyta została nagrana i wydana w 2016 roku.

„ Wyróżnikiem mojej nowej płyty jest melodyjność. Melodie zazwyczaj są proste, ale to, co dzieje się pod nimi – w warstwie harmonicznej, instrumentalnej – to już bardziej skomplikowane zabiegi kompozytorskie – mówi Łukasz Pawlik    o nagraniach z albumu „Lonely Journey”.

Fragment recenzji:

„Album „Lonely Journey” brzmi jak amerykańska płyta jazzowych sław fusion, ale ma nad nimi jedną przewagę. Porywa młodzieńczą pasją lidera, który radością tworzenia ulubionych dźwięków dzieli się ze słuchaczami i  skutecznie ich zaraża.”

Marek Dusza (rp.pl)

Grzegorz Rogala – puzon/ looper

obrazek

Puzonista kompozytor, aranżer, band-leader. Absolwent Jazz Institut Berlin. Stypendysta Berklee College of Music (Boston) w 2009 roku. Studiował u profesorów: Grzegorza Nagórskiego, Ludwika Nussa, Jiggsa Whighama-Kierownika Big-Bandu BBC oraz Phila Wilsona. Członek Europejskiego Big-Bandu European Colours Orchestra”(2008 r.).

Osiągnięcia: indywidualne wyróżnienie na festiwalu FAMA (2005 r.), laureat festiwali:Nadzieje Warszawy” i „Berlin Jazz & Blues Award” (z zespołem „Kattorna” – 2006 r.). Laureat nagrody „Phil Wilson Award” (2009 r).

Lider PGR, „2+” i  „Oprócz”.

Uczestniczył   w wielu festiwalach, między innymi takimi jak: Festiwal Krzysztofa Komedy – Warszawa, Letnia Akademia Jazzu – Łódź, Ancona Summer Jazz – Włochy, Leipziger Jazz Tage – Niemcy, Sounds no Walls – Berlin/Niemcy, Flugery Lwowa – Ukraina, Od Nowa Jazz Festival – Toruń.

Dyskografia : brał udział w nagraniach The Best Of Polish Smooth Jazz Vol I & II, The Best of Berlin Jazz Award – Live CD ( z „Kattorną”), jako współproducent i sideman  wydał z zespołem “Kattorna” album “ Straying To The Moon” (2010 r.). Jako lider PGR ( Projekt Grzegorza Rogali) zadebiutował płytą  zatytułowaną  „Enthuzjazzm“ (2011. Następnie nagrał  album zatytułowany „Poezjazz” (2014)- PRG & Zilberman.

Projekt Grzegorza Rogali (PGR) to efekt zainteresowań artysty zawiązanych z muzyką chasydzką, latynoską i polską muzyką folkową. Powstawał i ewoluował w:  Niemczech, Polsce i USA. Początkowo P.G.R. działał jako trio, które tworzyli: pochodzący z Kanady, kontrabasista Derek Shirley, Marcin Łonak – perkusja oraz Grzegorz Rogala – puzon. Zadebiutowali pod nazwą „Romelo” podczas festiwalu „Polnisches Markt” w Greiswaldzie (Niemcy 2007 r.). W 2008 roku do P.G.R. dołączył saksofonista Dawid Główczewski i grupa wystąpiła po raz pierwszy jako kwartet w łódzkim klubie „Wytwórnia”. Muzyka zespołu nadal odwoływała się do folkowych melodii, które w połączeniu z jazzową ekspresją tworzyły niepowtarzalne brzmienie i unikalny klimat w trakcie koncertów. Podczas stypendium w Berklee College of Music w Bostonie  G. Rogala poznał Sagit Zilberman – izraelską saksofonistkę. Wspólnie udało im się stworzyć interesujący projekt połączenia jazzu z energią środkowej Europy oraz koegzystujących i przenikających się ze sobą kultur. Formacja  „P.G.R. feat. Sagit Zilberman” ma w dorobku ponad 100 koncertów w Polsce, Niemczech, na Ukrainie oraz w USA. W 2011 roku pojawiła się sygnowana przez P.G.R.  płyta zatytułowana„ Enthuzjazzm”, na którą składa się siedem utworów. Udział w nagraniu wzięli następujący artyści: Grzegorz Rogala – puzon, Sagit Zilberman – saksofon altowy, Łukasz Borowiecki – kontrabas, Michał Bryndal – perkusja, Lucyan (Lucjan Wesołowski) – oud, Wujek Samo Zło (Maciej Gnatowski) – rap. Płyta została bardzo ciepło przyjęta przez środowisko  krytyków muzycznych. Artyści brali udział w festiwalach jazzowych i klezmerskich, między innymi wystąpili: w Sali Kolumnowej Sejmu podczas obchodów Dnia Izraela w Parlamencie RP, na scenie Jazz Schmiede w Dusseldorfie, podczas Festiwalu „Kolory Polski”, którego organizatorem jest Filharmonia Łódzka, na Festiwalu Czterech Kultur w  Łodzi. Koncertowali podczas:  Flugerów Lwowa,  Gdańskich Nocy Jazzowych, Festiwalu  Piwnicy pod Baranami – Kraków, Festiwalu Jazz  w Ruinach,  na scenie Filharmonii Słupskiej, w  klubie „Blue-Note” w Poznaniu. P.G.R. został wielokrotnie wyróżniony grantami: dwukrotnie przez Berklee College of Music, dwukrotnie przez Ambasadę Izraela w Polsce, Muzeum Historii Żydów Polskich, Fundację Ochrony Dziedzictwa Żydowskiego, Jewish  Community Centre  w Krakowie. Kolejny album pn. „Poezjazz” wydany w 2014 roku  przez P.G.R. & Zilberman, na który składa się  osiem utworów, został nagrany w następującym składzie:  Sagit Zilberman – sksofon altowy, Barbara Rogala – vocal,  Małgorzata Hutek- vocal, Grzegorz Rogala – puzon, Witold Janiak – fortepian, Wojciech Pulcyn – kontrabas, Krzysztof Szmańda – perkusja.

W 2012 roku  Grzegorz Rogala rozpoczął współpracę z muzykami latynoskimi    w ramach PGR –  “Latin Fire”. Nowa odsłona  artystyczna  formacji kierowanej przez Grzegorza Rogalę stanowiła energetyczną mieszankę jazzu z etniczną muzyką afrokubańską, brazylijską, meksykańską. Clave, bossa nova, tango w kompozycjach i wykonaniu zarówno Grzegorza Rogali oraz towarzyszących mu gości z Kuby i Meksyku  w osobach między innymi: Luisa Moliny, Rolanda Abreu, Tomasa Sancheza zabrzmiały  interesująco. Zespół odbył dwie trasy koncertowe, z których ostatnia  wykonana została w lutym 2013 roku. Wówczas to muzycy wystapili między innymi w Toruniu na Jazz Od Nowa Festival.  Z zespołem współpracowali następujący artyści: Jose Manuel Alban Juarez, Regis Molina Reynaldo, El Congo Allen i Miguel Alejandro Lagos Miranda.

Od niedawna Grzegorz Rogala jest liderem dwóch nowych projektów pn.”2+” (Grzegorz Rogala – puzon, Loopy, Frank Parker – perkusja, elektronika) i „Oprócz” ( Grzegorz Rogala – puzon, Loopy, Maciej Milczarek – elektronika), stanowiących nieco inną propozycję brzmieniową, w której muzycy podczas tradycyjnej gry na instrumentach posiłkują się urządzeniami elektronicznymi,  służącymi  do przetwarzania dźwięku.

Grzegorz Rogala współpracował między innymi  z takimi artystami jak: Jiggs Whigham, Jerzy Główczewski, Paweł Pańta, Włodek Pawlik, Cezary Konrad, Maciej Sikała, Regis Molina  Reynaldo, Rosario Guliani, William Cepeda, David Friedman, Witold Janiak, Krzysztof Szmańda, Marc Bernstein, Dwight Trible, Sagit Zilberman, Kurt Rosenwinkel, Frank Parker, Marcin Jahr, Maciej Milczarek.

Marcin Jahr- perkusja

obrazek

Marcin Jahr urodzony  w Bydgoszczy  25 marca 1969 roku.  Naukę gry na instrumentach perkusyjnych rozpoczął w 1983  r. Ukończył z wyróżnieniem  Liceum Muzyczne w Bydgoszczy  (klasa prof. Janusza Mikołajczaka) w 1988 roku.  Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Stanisława Proksy (studia na tej uczelni odbył w latach 1988 – 1992). Uzyskał tytuł magistra sztuki – specjalizacja w zakresie instrumentów perkusyjnych.

Zawodową karierę muzyczną rozpoczął w 1987 roku od współpracy  Kwintetem Jana „Ptaszyna” Wróblewskiego. W następnych latach występował i nagrywał z następującymi artystami: Garrisonem Fewellem, Nicolasem Simionem, Mike Mainieri’m, Johne’m Grosse’m, Samuelem Torres’em,  Joachimem Menclem, Piotrem Wojtasikiem ( co zaowocowało nagraniem płyty CD pt. „Lonely Town”, która  została  uznana przez czytelników czasopisma „Jazz Forum” Płytą Roku 1995), Mieczysławem Szcześniakiem, Kubą Stankiewiczem, Karolem Szymanowskim, Brandonem Furmanem, Jackiem Niedzielą, Piotrem Baronem, Zbigniewem Namysłowskim, Adamem Pierończykiem. Okazjonalnie Marcin Jahr koncertował i brał udział w nagraniach płytowych między innymi z: Tomaszem Stańko, Januszem Muniakiem, Leszkiem Kułakowskim, Krzysztofem Herdzinem, Michałem Kulentym, Maciejem Sikałą, Tomaszem Szukalskim, Leszkiem Żądło, Grzegorzem Nagórskim, Robertem Majewskim, Wojciechem Majewskim, Leszkiem Możdżerem, Cezarym Paciorkiem, Markiem Napiórkowskim, Maciejem Grzywaczem, Piotrem Lemańczykiem, Darkiem Oleszkiewiczem, Matusem Jakabacicem, Paul’em Imm’em, Ed’em Schuller’em, Jaromirem Honzakiem, Volkerem Greve, Tomaszem Grabowym, Zbigniewem Wromblem, Adamem Kowalewskim, Pavlem Wlosokiem, Vadimem Brodskim, Arturem Grudzińskim, Hanną Banaszak, Ewą Urygą, Anną Marią Jopek, Krystyną Stańko, Magdą Piskorczyk, Andrzejem Dąbrowskim, Januszem Szromem, z  Big- Bandem Wiesława Pieregorólki, wieloma innymi artystami. Obecnie bierze udział w różnych projektach Jana „Ptaszyna” Wróblewskiego, a także współpracuje z kwartetem „Adam Wendt & Friends”, Wojciech Niedziela Trio i Quartet, „Wooden Soul Quartet” , „Jazzowymi Poetycjami” Jacka Niedzieli, „Bright Ella’s Memorial” z Ewą Bem oraz z Piotrem Wojtasikiem, „Funky Groove”, z trójmiejską  formacją „0-58”.

Marcin Jahr uczestniczył w wielu festiwalach jazzowych zarówno w Polsce jak i za granicą. Kilka razy wystąpił podczas między innymi : „Jazzu nad Odrą” i  „Jazz Jamboree”. Koncertował na: „Jazz Standart Festival”  w Siedlcach, „Jazz w Muzeum” w Ostrowie Wielkopolskim., „Pori Jazz Festival” `87 ( w Finlandii), „Istanbul Festival” `93 (Turcja), ’99 Euro Big Band Matusa Jakabcica  ( w Bratysławie, Słowacja).

Wystąpił na bydgoskich warsztatach perkusyjnych pn. „Drums Fuzje” (Bydgoszcz, 2007-2009), Międzynarodowym Festiwalu Perkusyjnym w Krakowie (2009),a także w trakcie  międzynarodowego festiwalu „Zmagania  Jazzowe”  w Szczecinie i  wielu innych.. Grał na prawie wszystkich scenach Polski oraz  wielokrotnie za granicą, np. w słynnych klubach w USA – „Birdland” w Nowym Jorku oraz „Blues Alley” w Waszyngtonie. W 2010 roku wziął udział  w festiwalu pn. „Chopin i jego Europa”, który odbył się w Warszawie.

Marcin Jahr prowadzi działalność edukacyjną  w postaci warsztatów dla grup oraz udziela  indywidualnych lekcji z zakresu gry na perkusji. Naucza między innym: koncepcji gry na bębnach, rytmu, improwizacji, gry w zespole, gry w sekcji rytmicznej, grania linearnego, warstw rytmicznych, polirytmii, polimetrii, techniki rąk i nóg, grania miotełkami oraz wielu innych zagadnień związanych z grą na perkusji. Od 1991 roku był wykładowcą na Międzynarodowych Warsztatach Muzycznych w Puławach, a od 2002 roku prowadził warsztaty muzyczne w Pułtusku, natomiast w roku 2003 w Inowrocławiu. Artysta trzykrotnie w latach: 1992, 1994, 1996 prowadził zajęcia podczas „Leichlinger Jazz Workshop” w trakcie „Forum Ost-West” w Niemczech.

W latach 2006-2008 uczestniczył jako wykładowca w warsztatach w Pradze (Letni Jazzova Dilna) wraz z  amerykańskim perkusistą Jeff’em Ballard’em. W 2008 roku prowadził Międzynarodowe Warsztaty Jazzowe w Lesznie.

W latach 2004-2007 był wykładowcą  w Uniwersytecie Zielonogórskim    w Instytucie Kultury i Sztuki Muzycznej  na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa. Od 2007 roku prowadzi zajęcia w Zespole Szkół Muzycznych w Szczecinie na Wydziale Jazzu, gdzie naucza gry na perkusji, a także rytmu dla grup oraz zespołów instrumentalnych.

Dyskografia :

Jacek Niedziela – Wooden Soul ,Piotr Wojtasik – Lonely Town ,Karol Szymanowski – Sześćsił ,Krzysztof Herdzin – Chopin ,Leszek  Kułakowski – Interwały ,The Other Side of Polonia Records , Jacek Niedziela & Wojciech Niedziela – Jazzowe Poetycje , Funky Groove – Funky Groove , Ewa Bem Bright Ella’s Memorial , Jan „Ptaszyn” Wróblewski – Henryk Wars Songs – Live in Tarnów , Krzysztof  Herdzin – Being Confused , Jacek Niedziela – Sceny z Macondo , Brandon Furman – A Bard’s Tale, Leszek  Kułakowski – Katharsis , Wojciech Niedziela – To Kiss the Ivorys , Leszek Kułakowski – Eurofonia, Wojciech Majewski – Grechuta , Funky Groove – Go to Chechua Mountain, 0-58 – Tryby , Jan „Ptaszyn” Wróblewski Quartet – Real Jazz,  Bisquit – Inny smak, Jan „Ptaszyn” Wróblewski Quartet – Supercalifragilistic , Kasia Stankowska – Passions, Adam Wendt Power Set – Big Beat Jazz , Magda Piskorczyk – Afro Groove , Julia Sawicka Project – Fields of Soul , Andrzej  Chochół – It’s Great Again , Jan „Ptaszyn” Wróblewski Sextet – Moi pierwsi mistrzowie – Komeda / Trzaskowiski / Kurylewicz, Julia Sawicka Project – Kolędy, Teatr Tworzenia – Katharsis (A Small Victory) .