Dni Muzyki Kameralnej to cykl koncertów, które już po raz 50. zorganizowane zostały w salach piotrkowskiego Muzeum. Koncerty organizowane są na wiosnę każdego roku. Początkowo odbywały się w kwietniu, a obecnie z uwagi m.in. na większa liczbę koncertów i zróżnicowany repertuar, organizowane są w miesiącach marzec-kwiecień, a niejednokrotnie również w maju. Idea koncertów przybliżających piotrkowianom muzykę kameralną, zrodziła się w latach 60. XX wieku. Dopiero jednak po odbudowie piotrkowskiego zamku, pomysł doczekał się realizacji.
Idea Dni Muzyki Kameralnej zakładała nie tylko popularyzację muzyki, ale służyć miała także promowaniu młodych muzyków z całej Polski. Przez lata formuła imprezy ulegała zmianom. Obok początkujących instrumentalistów, występowali także muzycy posiadający już znaczny dorobek artystyczny. Koncerty muzyki poważnej przeplatały się z ariami operowymi i operetkowych, a w ostatnich latach nawet z aranżacjami jazzowymi, które niejednokrotnie ocierały się o improwizację. Oprócz wirtuozerskich popisów instrumentalistów, uczestnicy koncertów wysłuchać mogli również występów chórzystów, jak też solowych występów wokalistów prezentujących bogaty i zróżnicowany repertuar od muzyki dawnej, religijnej i świeckiej, przez utwory uznawane za klasykę, aż po współczesną muzykę popularną i muzykę filmową.
Dni Muzyki Kameralnej nigdy nie miały charakteru komercyjnego, a wstęp na wszystkie koncerty pozostawał od zawsze bezpłatny i niebiletowany. Pozwala to zrozumieć zabiegi kolejnych dyrektorów piotrkowskiego Muzeum, zmierzające do pozyskania funduszy, partnerów i sponsorów do organizacji kolejnych edycji tego wydarzenia muzycznego.

W ramach jubileuszowych L Dni Muzyki Kameralnej odbędzie się 5 koncertów w terminach: 24 i 31 marca, 14 i 28 kwietnia oraz 12 maja. Początek wszystkich koncertów o godz. 17.00. Wstęp wolny.

Podczas koncertu inauguracyjnego zorganizowanego przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego we współpracy z Polska Operą Królewską, wystąpią Natalia i Olga Pasiecznik.
Natalia Pasiecznik urodzona w Równem na Ukrainie, naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 3 lat, następnie uczyła się w szkole dla dzieci szczególnie uzdolnionych we Lwowie. Muzyczną edukację kontynuowała w Konserwatorium Muzycznym im. Mykoły Łysenki we Lwowie, na studiach podyplomowych w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem Andrzeja Stefańskiego oraz w Królewskiej Akademii Muzycznej w Sztokholmie u Staffana Schei. Jest wielokrotną laureatką konkursów Pianistycznych. Artystka posiada bardzo bogaty repertuar, który wykonuje także na instrumentach z epoki, występując zarówno jako solistka, jak i kameralistka. Koncertowała w całej Europie, USA, Japonii i Argentynie. Prowadziła mistrzowskie kursy pianistyczne we Włoszech, w Polsce oraz na Ukrainie. Była wielokrotnie zapraszana jako juror międzynarodowych fortepianowych konkursów. Jest Dyrektorem Instytutu Ukraińskiego w Szwecji.
Olga Pasiecznik urodziła się na Ukrainie. Studiowała fortepian i pedagogikę muzyczną w rodzinnym Równem. Studia wokalne odbyła w Kijowskim Konserwatorium. W czasie studiów podyplomowych w Warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina zadebiutowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej, a następnie na scenie Théâtre des Champs-Élysées w Paryżu. Występy te dały początek międzynarodowej karierze. Wspólnie z siostrą – pianistką Natalią Pasiecznik, występuje w licznych koncertach oratoryjnych i symfonicznych we wszystkich niemal krajach Europy, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Japonii i Australii. Artystka jest laureatką międzynarodowych konkursów wokalnych. Trzykrotnie została wyróżniona nagrodami polskiego przemysłu fonograficznego Fryderyk, a także Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krzyżem Oficerskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej.